Kategoria: Blog  19 września 2014

Big sukces NG PL

_DSC0221

Magazyn National Geographic Polska otrzymał nagrody za najlepsze materiały w trzech głównych kategoriach podczas National Geographic International Media Conference 2014 w Waszyngtonie. Martyna Wojciechowska, redaktor naczelna polskiej edycji magazynu została uznana najbardziej inspirującym prelegentem podczas prestiżowej konferencji. Poza nagrodami dla magazynu, Martyna wróciła z Waszyngtonu z nagrodą za najlepszy projekt książkowy za swoją serię “Dzieciaki świata” i “Zwierzaki świata”. Cztery nagrody dla jednego kraju to bezprecedensowe wydarzenie w historii konferencji.

National Geographic International Media Conference w Waszyngtonie to cykliczne spotkanie redaktorów naczelnych i wydawców, na którym w tym roku gościło 275 osób odpowiedzialnych za wszystkie lokalne edycje National Geographic na całym świecie. Celem zgromadzenia jest wymiana doświadczeń, dyskusje na temat kierunku, w jakim powinien zmierzać National Geographic, który postrzegany jest już nie tylko jako wydanie papierowe magazynu czy telewizja – stąd tytuł tegorocznej konferencji. Szeroko pojęte “media”, czyli cross-platformowość działań National Geographic było głównym tematem tegorocznego spotkania. Ale nie zabrakło też prezentacji i oceny dokonań poszczególnych redakcji, które mają unikalną szansę pochwalić się swoimi najlepszymi materiałami.

Martyna Wojciechowska, jako jedyna redaktor naczelna ze wszystkich 40 edycji międzynarodowych poproszona została o wystąpienie podczas panelu na temat “Localizing global brand”. Redaktor naczelna polskiego wydania opowiedziała o tym, jaki wpływ na markę National Geographic w Polsce ma jej marka osobista. Prezentacja uznana została przez zgromadzonych gości najbardziej inspirującym wystąpieniem konferencji.

Nagrody dla National Geographic Polska to historyczne wydarzenie zarówno dla Towarzystwa National Geographic, jaki i dla lokalnego zespołu: 

POLAND Editorial Awards Best Department entry

1. Kategoria Best Department – dla oryginalnego jednostronicowego materiału, pt. Pierwszy dowód ewolucji – o dziobach zięb Darwina, które pomogły twórcy teorii ewolucji zrozumieć mechanizmy doboru naturalnego. Materiał ukazał się w NG Polska w styczniu 2014 r., twórcą layoutu jest dyrektor artystyczny magazynu Wojciech Franus.

Tu mogę się pochwalić: Jam ci tę kreację uczynił. We współpracy z Teresą Tuleją (fotoedytorką NGPL) z wykorzystaniem materiałów ilustracyjnych agencji East News oraz Shutterstock. Tekst stworzył kol. red. Adam Robiński.

 

 

 

 

 


POLAND Editorial Awards Best Extended Department entry-12. Kategoria
Best Extended Department – dla materiału kilkustronicowego, którym był autorski fotoreportaż Arkadiusza Makowskiego W kosmosie zielonej łąki. Makrofotografie małych stworzeń, których na co dzień nie dostrzegamy, pokonały konkurencję z innych edycji. Artykuł został opublikowany w NG Polska w grudniu 2012 r. Praca Arkadiusza Makowskiego Elvisw 2012 r. zdobyła równieżGrand Prix Wielkiego Konkursu Fotograficznego National Geographic.

 

Z tego materiału jestem szczególnie dumny i zadowolony. Od dawna jestem fanem prac Arkadiusza Makowskiego. Zauważyłem jego niezwykłe makrofotografie w galerii portalu www.national-geographic.pl. Na naszych łamach zaczął publikować od rubryki „Twoje Zdjęcie”, gdzie drukujemy warte oglądania zdjęcia użytkowników naszego portalu, potem już było z górki – Grand Prix podczas 8 WKF-u (Mucha-Elvis) i cały fotoreportaż (ten nagrodzony) opublikowany w magazynie. Zdjęcia Arkadiusza są zadziwiające. Makrofotografia rozwinęła skrzydła od czasu dygitalizacji fotografii, niemniej u Makowskiego widzimy przede wszystkim wrażliwość, fantazję i baśniową wyobraźnię autora. Technika niewątpliwie jest pomocna przy tworzeniu tych zdjęć, ale gdyby nie to, co siedzi w głowie autora, takie dzieła by nie powstały.

014_Tomasz Tomaszewski NG 2014 AWARDS

3. Kategoria Best Feature – dla dużego materiału, liczącego kilkanaście-kilkadziesiąt stron. W tej kategorii bezkonkurencyjny okazał się materiał znanego fotografa Tomasza Tomaszewskiego, generalnego konsultanta  polskiej  edycji NG, zatytułowany Podlasie. Na pograniczu krajów, kultur i czasów. Artykuł został opublikowany marcu 2012.

 

 

 

Tomasz Tomaszewski jest klasą samą w sobie. Na przedstawianie go i opis jego zasług nie starcza tu miejsca, a i tak pewnie bym coś pominął. Od siebie powiem krótko: kiedy chcę popatrzeć na porządną fotografię, sięgam po jego zdjęcia. Wszystko, co najlepsze w fotografii jest u Tomka. Forma, treść, technika, wrażliwość, obserwacja, warsztat, kolor, światłocień, kompozycja. Kiedy słyszę, że fotograf robi „prodżekt” już się boję, że zobaczę jakieś coś, nie wiadomo co, najczęściej nieostre. Kiedy Tomasz mówi że ma w głowie „projekt” wiem, że mogę się spodziewać uczty dla oczu.

4. Kategoria Best marketing campaign – za pojedynczy produkt lub serię, dla projektu książkowego “Dzieciaki świata” i “Zwierzaki świata” autorstwa Martyny Wojciechowskiej. Książki wydane pod brandem National Geographic przez wydawnictwo Burda Książki sprzedały się w liczbie ponad 200 tysięcy egzemplarzy!

Jestem zaszczycona, że praca zespołu National Geographic Polska została tak bardzo doceniona na arenie międzynarodowej. Kiedy 8 lat temu przekraczałam próg redakcji nawet nie marzyłam o takiej skali sukcesu. Siedziba Towarzystwa National Geographic w Waszyngtonie to naprawdę wyjątkowe miejsce. Możliwość wystąpienia przed tak niezwykłą widownią, pomiędzy odkrywcami, eksploratorami czy najlepszymi fotografami na świecie była dla mnie ważnym doświadczeniem. Tym bardziej więc cieszy mnie tak pozytywny odbiór po konferencji i traktuję to jak ogromne wyróżnienie. Wróciłam też z wyjątkową nagrodą za serię moich książek dla dzieci Zwierzaki świata i Dzieciaki świata, i jestem więcej niż szczęśliwa kiedy pomyślę, że na ten sukces zapracowałam wspólnie z moją córką, która pomagała mi przy tym projekcie – skomentowała sukces Martyna Wojciechowska.

Terry Adamson, doradca prezydenta National Geographic Society i Chief Legal Officer,  odniósł się do udziału Martyny w całym wydarzeniu: Byłem bardzo dumny z Martyny Wojciechowskiej, która od 8 lat prowadzi w Polsce magazyny National Geographic i National Geographic Traveler. Martyna podczas swojego wystąpienia nie tylko podzieliła się swoimi pomysłami na to, jak prowadzić międzynarodową markę na polskim rynku, ale przede wszystkim przyćmiła wszystkie
40 międzynarodowe edycje zdobywając cztery bardzo znaczące nagrody. Nie mogę już doczekać się kolejnych sukcesów niezwykłego polskiego zespołu, którym zarządza Martyna.

nagrody NG

National Geographic Society to największe towarzystwo naukowe na świecie istniejące od 1888 roku, które do tej pory sfinansowało 10 tysięcy grantów. To dzięki National Geographic Society odkryto między innymi miasto Inków Machu Picchu, wrak Titanica, szkielet superkrokodyla w piaskach Nigru. Częścią Towarzystwa jest także legendarny magazyn National Geographic, pismo dla ludzi o wszechstronnych zainteresowaniach, poszukujących rzetelnych i aktualnych informacji, ceniących wybitną fotografię i dbających o ochronę środowiska. Obecnie, poza flagową edycją amerykańską, ukazuje się 40 wydań lokalnych, czytanych co miesiąc przez 60 mln osób na świecie.

Pierwsze wydanie magazynu National Geographic Polska ukazało się w październiku 1999 r. Przez kolejnych 15 lat redakcja miesięcznika wcielała w życie idee, które przyświecały założycielom Towarzystwa National Geographic. 

Od początku istnienia National Geographic Polska prezentuje spektakularne zdjęcia i artykuły z całego świata. Każde wydanie wzbogacane jest o lokalne reportaże. Magazyn był wielokrotnie nagradzany:

  • W 1999 r. otrzymał nagrodę za Debiut Roku w konkursie Media Trend.

  • W 2002 r. tygodnik Media i Marketing Polska przyznało mu tytuł Magazynu Roku.

  • Trzecią nagrodę w konkursie World Press Photo w 2002 r. zdobył artykuł z cyklu Między nami na temat parowozowni Wolsztyn, z czarno-białymi zdjęciami Witolda Krassowskiego.

  • W 2005 r. magazyn otrzymał tytuł CoolBrand Polska.

  • W 2006 roku Piotr Małecki otrzymał nagrodę Grand Press Photo za artykuł Turyści zamiast ryb, który został zamieszczony w kwietniowym wydaniu miesięcznika.

  • Natomiast w 2008 roku magazyn otrzymał Brązową Chimerę za materiał zdjęciowy Arkadego Fiedlera Madagaskar 1939, który ukazał się w 100. numerze magazynu (1/2008). 

Nagrodę otrzymał również flagowy projekt organizowany przez redakcję – Wielki Konkurs Fotograficzny National Geographic, będący od 10 lat wyjątkowym wydarzeniem w świecie fotografii. Centrala National Geographic Society w Waszyngtonie nadała mu tytuł Best New Product Launch Campaign 2005 oraz uhonorowała nagrodą Brand Promotion Consumer Focus Award w 2010. Konkurs stał się inspiracją dla Towarzystwa National Geographic, które już od 2006 roku organizuje jego międzynarodową edycję.

www.national-geographic.pl

www.facebook.com/NationalGeographicPolska

 

 

1 komentarz »

  1. Trochę późno się dowiedziałem, ale mimo wszystko gratuluję :)

    Komentarz by Sławomir T. Nowak — 9 czerwca 2015 @ 21:07

Kanał RSS z komentarzami do tego wpisu. TrackBack URL

Dodaj komentarz