Kategoria: Blog  5 grudnia 2014

Fotoporady NG – apka na androida

FotoPorady_cover_851x315

Androidowcom, a w szczególności samsungowcom, polecam moją małą aplikację do nauki podstaw fotografii. Apka nazywa się Fotoporady National Geographic i jest dostępna w sklepie Google Play oraz w GALAXY Apps.

Co zawiera aplikacja?

Proste – wszystko, co jest potrzebne początkującemu fotografowi do wystartowania ze swoim talentem. W cyklicznych dwudziestu odcinkach (do tej pory opublikowałem sześć) staram się w możliwie prosty i zrozumiały sposób przybliżyć podstawowe zagadnienia związane z fotografowaniem, a dla tych, którzy nie bardzo chcą się zagłębiać w kwestie techniczne podaję proste porady co i jak ustawić, żeby wyszło to, co chcemy. Aplikacja składa się z krótkiego filmiku-animacji, tekstu objaśniającego zagadnienia i quizu sprawdzającego. Prawidłowe rozwiązanie quizu pozwala nam na ściągnięcie kolejnego odcinka aplikacji. Jak nauka, to nauka, bez egzaminu nie ma przebacz :)

fot 10

O czym się dowiemy?

Mam nadzieję, że o wszystkim, co potrzebne jest fotografowi. Dotychczasowe odcinki poruszają następujące tematy: z czego składa się aparat, co to jest ostrość, o co chodzi z głębią ostrości, co wynika z używania określonych obiektywów, na czym polega naświetlenie, czym jest czułość i jak fotografować ruch. W przygotowaniu kolejne zagadnienia techniczne: balans bieli, Rawy i jpgi, oraz kwestie artystyczne, czyli kompozycja, jak zrobić portret, krajobraz czy sfotografować grupę postaci. I to jeszcze nie wszystko. Odcinków jest dwadzieścia, więc jeszcze parę problemów młodym adeptom fotografii objaśnię.

il 7

Korzystałem ze współpracy z firmą Samsung, stąd wiele zagadnień przedstawiono na przykładzie aparatu NX3. Ale zgodnie z zasadą, że nie aparat robi zdjęcia tylko człowiek, warto pamiętać, że zasady obowiązujące w fotografii nie zależą od sprzętu. W innych aparatach guziki są w innych miejscach, ale zdjęcia robi się identycznie. Zatem malkontentów, którzy uważają, że skoro nie mają Samsunga, to aplikacja im się nie przyda, zapewniam: przyda się :)

Brak komentarzy »

Brak komentarzy.